دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
حجت الاسلام حاج علی اکبری

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استفاده از ظرفیت‌های نهفته در مسجد مقدس جمکران را راهکاری برای رسیدن به دستاوردهای فرهنگی و دینی دانست و گفت: اعمال عبادی این مسجد هیچ بهانه‌ای برای حاشیه‌پردازی تکفیری‌ها باقی نمی‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی اکبری در همایش پایانی دومین فراخوان ایده‌های مسجدی در سالن همایش عصر آفتاب مسجد مقدس جمکران برگزار شد اظهارداشت: هر چند تهاجم‌های فرهنگی دشمن به صورت مستمر علیه اماکن مذهبی وجود دارد اما به لطف پروردگار و زحمات خادمان اهل بیت(ع) هر ساله به جمعیت زائران مسجد مقدس جمکران افزوده می‌شود.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های نهفته در مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: حضور زائران در این مسجد و برپایی نماز و انجام اعمال عبادی هیچ بهانه‌ای برای حاشیه‌نگاری به تفکیری‌ها نمی‌دهد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه سومین فراخوان ایده‌های مسجدی همزبان با پایان دومین فراخوان ایده‌های مسجدی آغاز شده است تصریح کرد: ماه شعبان ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها فرهیختگان بیشتری را به سمت این فراخوان جذب کرد.

وی با تاکید بر اینکه با گذشت زمان هزینه‌های بیشتری برای طرح ایده‌های جدید خرج می‌شود ادامه داد: برخی از مجموعه‌های موفق دستاوردهای خود را مدیون ایده‌های موفق می‌دانند و تفکر خلاق می‌تواند ایده‌های تازه را عنوان کند که این ایده‌ها در عرصه‌های مختلف کاربردهای متفاوتی دارد.

حجت الاسلام حاج‌علی اکبری ادامه داد: هر چند تاکنون اقداماتی برای جذب ایده‌ها در عرصه‌های مختلف انجام شده است اما اهمیت ایده با توجه به جایگاهش در جامعه اسلامی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی از مسجد به عنوان نهادی الهی نام برد و ابراز کرد: ظرفیت‌های نهفته بسیاری در مساجد وجود دارد که در قرآن کریم به بخشی از این ظرفیت‌های معنوی اشاره شده است؛ رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر آموزه‌های قرآنی در مقابل دشمن بعثی ایستادگی کرده و این آموزه‌ها را در مساجد فراگرفتند.

حجت الاسلام حاج‌علی اکبری با اشاره به برخی از آسیب‌هایی که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند افزود: ایده‌پردازی یکی از عرصه‌های شوق‌انگیز مساجد است و افرادی که در این عرصه گام برمی‌دارند نسبت به بسیاری از آموزه‌های اسلامی آگاهی مناسبی دارند و امیدواریم با تبلیغات گسترده‌تر در حوزه‌ها و دانشگاه دستاوردها بیشتری در بخش ایده داشته باشیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد یادآور شد: مساجد دارای ویژگی‌های معنوی خاصی هستند و افراد متفکر باید با نگاه‌های اعتقادی در مساجد ورود پیدا کرده تا ایده‌های مناسبی را برای استفاده از کارکردهای همه جانبه مساجد مطرح کنند.

وی اکتشاف ظرفیت‌های مساجد و فعال‌سازی آن‌ها را یکی از اولویت‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد دانست و اظهار کرد: طراحی سامانه بانکی اطلاعات ایده‌های مسجدی دستاورد مناسبی است و امیدواریم با فعالیت‌های انجام شده در این مرکز بتوانیم ایده‌پردازی را در عرصه‌های مختلف جامعه اسلامی ترویج دهیم.

انتهای پیام  313/17

 

 

 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha